16/05/2019

Berlingo, Partner i Combo na zimno

Firma Blach-Trans opracowała zabudowy izotermiczne do nowej trójki samochodów dostawczych Grupy PSA. Będą one sprzedawane pod marką Lenensis, stworzoną przed 6 laty i zyskującą na popularności dzięki bezkompromisowemu podejściu do izolacji furgonów i konkurencyjnym cenom w stosunku do produktów francuskich i niemieckich na podobnym poziomie jakościowym.

Izotermy Lenensis powstają zgodnie z kilkoma głównymi założeniami:

  • jak najniższy współczynnik przenikalności cieplnej,
  • szybki montaż i możliwość demontażu wszystkich elementów, a zwłaszcza izolacji drzwi,
  • szczelność.

Bardzo estetyczny wygląd jest tylko dodatkiem do właściwości użytkowych, przede wszystkim wyeliminowania mostków cieplnych kluczowego dla izotermy. Żaden element nie służy wyłącznie efektom designerskim, lecz ma na celu stworzenie rozwiązania najbardziej przyjaznego klientom. Zabudowy Lenensis do Partnera, Combo i Berlingo zaprojektowano z myślą o seryjnym montażu, dlatego do obu długość pojazdów są dedykowane elementy izolacji. Korzyść dla klienta to minimalna liczba połączeń oraz nadkola i portale drzwi formowane w całości wraz ze ścianami.

W izotermie zastosowano podłogę wannową z podniesionym progiem przy drzwiach bocznych i spustem wody. Standardowo podłoga ma powierzchnię przeciwpoślizgową o strukturze ziarnka ryżu. Jako opcję można zamówić pokrycie podłogi blachą aluminiową lub nierdzewną. Usunięto fabryczne klamki drzwi, tworząc bardzo prosty system otwierania ich od wewnątrz w przypadku zatrzaśnięcia. Dzięki temu pozbyto się kolejnego miejsca, w którym nastąpiłoby przenikanie ciepła. Zabudowa ma tunel na przewody ułatwiający montaż agregatu.

Drzwi tylne i boczne są izolowane dedykowanymi nakładkami z izolacją z pianki poliuretanowej. W celu spełnienia drugiego założenia projektu nakładki są przykręcane do nadwozia i wykończone uszczelkami, a nie zwyczajowo masami uszczelniającymi. Drzwi mają podwójne uszczelki, uszczelniono także szczelinę między skrzydłami drzwi tylnych. Na ścianach zastosowano szyny otworowe systemu zabezpieczenia ładunku.

Masa pojazdu o długości L2 po montażu zabudowy izotermicznej zwiększa się o 109 kg. Grubość izolacji waha się od 40 do 55 mm w przypadku izotermy (do 0o) oraz od 55 do 100 mm w chłodni (do -20o). Na etapie projektu zbadano wygodę przeładunku standardowych skrzynek na mięso i pojemników na leki, które będą przewozić klienci. Ładownia jest tak ukształtowana, by maksymalnie wykorzystać wymiary samochodu.

Wymiary ładowni po zabudowie (Peugeot Partner L2)cm
Długość przy podłodze190
Długość w najkrótszym miejscu166
Szerokość między nadkolami110
Szerokość między ścianami przy podłodze122
Wysokość107
Szer. x wys. światła drzwi tylnych109x96
Szer. x wys. światła drzwi bocznych41x88