16/11/2020

Brygadowa Lamarka

Lamar dołączył do grona firm wykonujących załogowe kabiny furgonów z wykorzystaniem szczelnej przegrody, pełniącej jednocześnie rolę podstawy dodatkowych siedzeń. Obecnie są dostępne zestawy do Fiata Ducato i Peugeota Boxera.

Rozwiązanie Lamaru różni się od innych zastosowaniem podestu pod fotelami. Dzięki temu nie traci się użytecznej długości ładowni, można wykorzystać jej pełny wymiar na długie przedmioty. Jednocześnie zapewniono komfort podróży w części pasażerskiej. Profilowane fotele są przystosowane do jazdy na dalekie trasy, a podest ułatwia wyprostowanie nóg. W kabinie są pojemne schowki na rzeczy osobiste. Poza zwyczajowym nad kabiną kierowcy i już nie tak oczywistym w podstawie kanapy pasażerskiej, umieszczono jeszcze jeden nad nią, a także półkę nad lewą boczną szybą. Cały lewy bok lub tylko rama okienna mogą być wykończone panelem z ABS, w ramach opcji można pokryć tak również prawe drzwi.

Pełna ściana grodziowa (wyposażona w przyciemniane okno) ułatwia nagrzanie lub schłodzenie wydłużonej kabiny, chroniąc ja także od hałasu i ew. nieprzyjemnych zapachów ładunku. Standardowa kompletacja Lamarki obejmuje podsufitkę i nakładki na słupkach B. Całość jest wykonana z tłoczonego ABS, łatwego w recyklingu. Dodatkowe oświetlenie części pasażerskiej jest realizowane za pomocą listwy LED. W tym przedziale jest także gniazdko USB, drugie można domówić.

Lamar zgłosił swoją zabudowę do Urzędu Patentowego, by chronić pomysł zabudowy jako wzór przemysłowy, a ramę montażu foteli jako wzór użytkowy. Chlubi się także krótkim, 2-tygodniowym terminem wykonania.