27/09/2019

CTD light; drugi poziom w "międzynarodówce" od allsafe

Znany niemiecki producent systemów zabezpieczenia ładunku opracował lekką wersję zestawu profili i belek do budowy drugiego poziomu załadunku. Można go zastosować nawet w 3,5-tonowych "miniTIR-ach", pierwsze takie próby CTD light już ma za sobą.

Zasada tworzenia drugiego poziomu jest identyczna, jak w cięższych pojazdach. Najpierw zamiast typowych desek w kieszenie kłonic wkłada się listwy mocujące AJS. Warunkiem koniecznym jest oczywiście wystarczająco stabilna konstrukcja kłonic i mocowania kieszeni, w razie wątpliwości allsafe służy swoimi kieszeniami KERL 25. Listwy są dostępne w długościach od 220 do 5000 mm, łatwo dopasować je do rozmiarów już wykonanej zabudowy. Masa listew to 3,6 kg/m.

Następnie do otworów w listwach wkłada się poprzeczne belki ładunkowe, również produkowane na wymiar. Dzięki regulacji długości w zakresie 320 mm nie będzie problemu z przekładaniem belek między pojazdami różniącymi się szerokością wnętrza w świetle. Więcej kłopotu może sprawić dobranie liczby belek, ponieważ w typowej 8-paletowej zabudowie międzynarodówki, z paletami układanymi wzdłuż i w poprzek, potrzeba ich 9, by utworzyć 2. pokład na całej długości. Każda belka ma masę 7 kg, więc stanową one już znaczący uszczerbek dla ładowności. Lepiej tworzyć 2. pokład tylko na pewnej długości lub ustawiać na nim palety wzdłużnie, wypełniając przestrzeń obok dłużycami, jak na zdjęciu. Tworzenie różnych układów już na miejscu załadunku jest ułatwione dzięki możliwości przewożenia belek podwieszonych pod listwami na specjalnych uchwytach, wchodzących w skład zestawu opracowanego przez allsafe.

Producent zakłada, że każda paleta przewożona na drugim pokładzie może mieć masę do 100 kg.