23/10/2019

Dobra passa MAN-ów TGE

Pod koniec września MAN TGE odniósł dwa znaczące sukcesy handlowe i wizerunkowe. Podpisano umowę na dostawę aż 64 samochodów, które wyposaży AMZ-Kutno, dla Inspekcji Transportu Drogowego. Jednocześnie uroczyście przekazano 13 ambulansów ratownictwa medycznego, również zabudowanych przez AMZ-Kutno, dla mazowieckich stacji pogotowia.

Jest to ciąg dalszy współpracy z kutnowską firmą, której dziełem jest jeden z pierwszych TGE zabudowanych w Polsce (i pierwszy w ogóle ambulans na tym modelu). Trafił on w styczniu 2018 r. do szpitala powiatowego w Staszowie. Od tego czasu powstało ponad 30 takich karetek, łącznie z najnowszą dostawą dla Mazowsza.

W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz samorządu województwa mazowieckiego z marszałkiem Adamem Struzikiem na czele, przedstawiciele Ratownictwa Medycznego i MAN Truck & Bus Polska, w tym prezes Marc Martinez. ?Jestem dumny z udziału w dzisiejszym przekazaniu 13 ambulansów MAN TGE dla Pogotowia Ratunkowego. Pojazdy te zostały wyprodukowane w zakładach we Wrześni, a specjalistyczna zabudowa została wykonana przez naszego partnera, polską firmę AMZ Kutno S.A. Warto podkreślić fakt, że ambulansy dla Warszawy w całości powstały w Polsce. Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak wspaniale rozwija się Warszawa. To piękne, nowoczesne miasto. Cieszę, się, że na jego ulicach pojawia się coraz więcej pojazdów z logo MAN. W ciągu 2 lat dostarczyliśmy tu prawie 200 autobusów miejskich, dziś przekazujemy 13 ambulansów medycznych. Jestem przekonany, że wszystkie te pojazdy będą służyć dobrze miastu i jego mieszkańcom? ? skomentował ten prestiżowy kontrakt prez. Martinez.

Przekazane TGE są wyposażone w silniki 2,0 l o mocy 177 KM i momencie obrotowym 410 Nm. Poza standardowym bogatym wyposażeniem, zamówione pojazdy mają układ kontroli ciśnienia w oponach, reflektory przeciwmgielne z dodatkowym światłem zakrętowym, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne. Fotel kierowcy ma zawieszenie powietrzne i funkcję masażu, fotel pasażerski również jest komfortowy. Wygodę i bezpieczeństwo jazdy zwiększają klimatyzacja automatyczna Climatronic, w pełni LED-owe światła przednie, podgrzewanie przedniej szyby. Samochody bazowe zostały dostosowane do nowej roli przez wzmocnienie zawieszenia i zwiększenie nośności przedniej osi (2100 kg) oraz zamontowanie drugiego akumulatora.

Reszta należała do AMZ-Kutno, która miała do dyspozycji niedużą przestrzeń krótkiego TGE, wyróżniającego się jednak na rynku ?ustawnością? ładowni. Przedział sanitarny otrzymał wzmocnioną podłogę umożliwiającą mocowanie noszy głównych lub inkubatora, pokrytą wykładziną antypoślizgową, łatwo zmywalną i połączoną szczelnie z pokryciem boków, co ułatwia mycie wnętrza. Nowa przegroda kabiny ma drzwi przesuwne z oknem umożliwiającym komunikację z przedziałem. Zamontowano na niej zestaw szafek z szufladami, blatem roboczym, schowkiem na odpadki i miejscem mocowania 2 walizek lub toreb medycznych. Na lewej ścianie jest umieszczona szafka podsufitowa i dodatkowa szafka z roletą w tylnej części. Podgrzewacz płynów infuzyjnych zamontowano pod fotelem przy drzwiach przesuwnych.

Instalacja tlenowa obejmuje dwie butle o pojemności 10 l i przepływomierz z nawilżaczem. Centralna instalacja tlenowa AGA ma dwa punkty poboru zamontowane u wezgłowia pacjenta na ścianie lewej i dodatkowy panel pojedynczy w suficie nad noszami.

Fotel dla personelu medycznego jest obrotowy i ma składane do pionu siedzisko, lekarz-anestezjolog siedzi tyłem do kierunku jazdy na fotelu z zagłówkiem. Oba miejsca mają bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.