29/02/2016

LAMAR o krok do przodu

Pojazdy użytkowe do 3,5 t budują ważną gałąź logistyki w Polsce i każdy producent ma tu swoich mocnych reprezentantów. Wraz z całą branżą rozwijają się także przedsiębiorstwa wykonujące dla niej zabudowy, jak dolnośląska firma LAMAR. Przez blisko 25 lat mały zakład w Smardzowie koło Oleśnicy rozrósł się do postaci nowoczesnej hali montażowej i części biurowej, rozwinięto sieć partnerów zagranicznych i wdrożono kilka rozwiązań przełomowych na rynku polskim. Zdobyte doświadczenie teraz procentuje. LAMAR jest liczącym się ekspertem w tej branży i robi coś, co pomijają inni: intensywnie edukuje rynek i klientów, podejmując szerokie działania marketingowe przez blog, stronę internetową i kanały społecznościowe, jak Facebook czy YouTube.

Kabiny sypialne, czyli LAMAR w trasie

Zapewnienie godnego wypoczynku pracownikom to inwestycja, która szybko się zwraca. Dlatego LAMAR z powodzeniem wdrożył kabiny sypialne, które zyskały uznanie klientów: począwszy od modelu Classic, przez LX, designerski SkyCab, na AeroCabLong do samochodów powyżej 3,5 t skończywszy. To obecnie jeden z kluczowych wyrobów producenta.

LAMBox: jedna zabudowa, wiele możliwości

LAMBox zawojował rynek polski i europejski. To pierwsza na rynku propozycja nadwozia niezwykle wszechstronnego, przeznaczonego dla każdego rodzaju prowadzonego biznesu. Konstrukcja mocowana na platformie i zintegrowana z kabiną kierowcy oferuje niski próg załadunku, który może wynieść zaledwie 67 cm. Mnogość konfiguracji nadwozia i wnętrza sprawia, że podwozie z LAMBoxem doskonale sprawdza się jako pojazd demonstracyjny, sklep mobilny, kwiatowóz, wsparcie logistyczne dla firm transportowych. LAMBox szybko stał się znakiem rozpoznawczym firmy LAMAR.

Back Sleeper: największy w swojej klasie

Sukces zmotywował firmę do jeszcze cięższej pracy. Zaowocowało to wdrożeniem w 2015 r. kabiny sypialnej, która może pomieścić nawet dwóch kierowców. Obecnie na podwoziach IVECO Daily i Fiata Ducato są oferowane 3 wersje BackSleepera: z wyciętym dachem, z jednym lub dwoma łóżkami. Szerokość łóżka to 700 mm, składa się je w kierunku zabudowy. Funkcjonalność wnętrza zwiększają 3 kufry pod dolnym łóżkiem. Tu bez problemu zainstalujemy małą lodówkę czy schowamy rzeczy osobiste. Produkt LAMAR-u trafia do klientów w całej Europie, użytkownicy chętnie dzielą się w sieci zdjęciami z trasy. Doceniają przestrzeń do zagospodarowania, wysoką jakość, ergonomiczne rozwiązania. Integralnym składnikiem kabiny sypialnej jest skrzynia wyposażona w opończę kurtynową jedno- lub dwustronną.

Food Truck

Rynek jedzenia ?street food? w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Struktura wydatków rośnie w tej kategorii w tempie 30% rocznie. Budki z hot-dogami czy mobilna gastronomia coraz częściej przybierają formę profesjonalnych pojazdów wyposażonych w dedykowane rozwiązania. Wielu przedsiębiorców spostrzegło, że mobilna restauracja to doskonały sposób na biznes. LAMAR wykorzystał doświadczenie w konstruowaniu nadwozia LAMBox i pod koniec 2015 roku wprowadził na rynek pojazd typu Food Truck. Pierwszym klientem była firma Champions Food, oferująca specjały kuchni amerykańskiej.

LAMAR nie tylko tworzy projekt wspólnie z klientem według wymagań określonego typu gastronomii, ale aranżuje wnętrze pojazdu, od detali po sprzęt AGD. Taki pojazd to świetna wizytówka swego użytkownika.

Co zrobić z 19,6 m3 w furgonie?

Całkiem świeżą pozycją, która zagościła w ofercie w styczniu br., jest adaptacja wnętrza furgonu z drzwiami przesuwnymi integrującymi kabinę kierowcy i ładownię. To propozycja dla rynku kurierskiego. Nadwozie LAMBox w takiej konfiguracji jest obecne na rynku od kilku lat, ale ta opcja może zyskać uznanie wśród właścicieli tzw. blaszaków. W ładowni pojazdu kierowca ma do dyspozycji 6 składanych półek ułożonych w dwóch modułach. Lekka aluminiowa konstrukcja wsparta siłownikami pneumatycznymi ma ładowność, wg producenta, do 100 kg na 1 m2. Na takie rozwiązanie zdecydował się już jeden z największych operatorów przesyłek w Polsce.

Znakiem rozpoznawczym LAMAR-u stały się zabudowy kontenerowe bazujące na lekkiej konstrukcji typu plaster miodu i sandwicz. To technologia, którą cechuje doskonała wytrzymałość i niska masa zabudowy. Może pozytywnie zaskoczyć liczba dedykowanych rozwiązań: począwszy od grubości ścian, wariantów podłóg, wzmocnień pod agregat, skończywszy na różnych zamknięciach kontenera. To produkt na zamówienie, z którego korzystają firmy piekarnicze, meblarskie, gastronomiczne i wszystkie te, które oczekują dużej ładowności przy niskiej masie zabudowy. Dużym atutem konstrukcji są światła obrysowe LED i atrakcyjny wizualnie tylny spojler.

Plany na przyszłość

Firma nie zamierza zwalniać tempa. Paleta produktów zaspokaja potrzeby niemal każdej grupy zawodowej, która w codziennej pracy wykorzystuje samochody użytkowe do 3,5 t. Sukcesywnie rozwija też sieć zagranicznych partnerów. Produkty LAMAR-u można spotkać na drogach całej Europy. Rok 2015 był kolejnym dynamicznym okresem w historii firmy, zadebiutowało kilka nowych modeli. W parze z dynamicznym rozwojem idzie sukces finansowy. Już drugi rok z rzędu przedsiębiorstwo zostało wyróżnione prestiżową ?Gazelą Biznesu?, nagrodą dla polskich firm najdynamiczniej rozwijających się pod względem przychodów.

Więcej na stronie: www.lamar.com.pl