20/10/2020

MAN i AMZ-Kutno wydały Policji 23 ambulanse pogotowia ruchu drogowego

To było przekazanie ratalne: 28 sierpnia robocze w Wydziale Transportu Komendy Stołecznej Policji połączone ze szkoleniem w użytkowaniu nowych pojazdów, a miesiąc później uroczyste, po którym trafiły one do poszczególnych komend powiatowych.

Przekazane pojazdy to MAN-y TGE 3.180 przeznaczone do obsługi zdarzeń drogowych przez Policję Ruchu Drogowego. Zakupiono je w ramach projektu "Dostosowanie zasobów sprzętowych służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego do dynamicznego rozwoju sieci TEN-T" z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. "Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że kolejna instytucja państwowa zdecydowała się na zakup furgonów marki MAN. Po dostawach pojazdów dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego, do grona naszych partnerów dołącza Komenda Stołeczna Policji. Wybór oferowanych przez nas pojazdów w postępowaniu przetargowym potwierdza jakość naszych produktów a także doskonałe przygotowanie serwisów MAN do specyfiki pracy służb mundurowych i potrzeb klientów instytucjonalnych." - powiedział Grzegorz Rogalewicz, dyrektor ds. sprzedaży samochodów dostawczych w MAN Truck & Bus Polska.

Podobnie jak w wymienionych przetargach, zabudowy przygotowała AMZ-Kutno zgodnie z bardzo szczegółowymi i ostrymi wymaganiami zamawiającego. Poza ogarnięciem ich od strony technicznej, należą się słowa uznania za upchnięcie góry sprzętu, jakiego wymagała Policja, w niedużej przestrzeni bazowych furgonów TGE (rozstaw osi 3640 mm) oraz zmieszczeniu się w 3,5 t DMC. Warto zaznaczyć, że wg Policji statystyczny funkcjonariusz waży 95 kg, więc 3-osobowa załoga odejmuje sporo ładowności.

Pojazdy są przeznaczone do kontroli kierowców i pojazdów, a także sporządzania dokumentacji służbowej w razie zdarzeń drogowych, które zdarzają się w dzień i w nocy, wymagając wyposażenia do zabezpieczania i odgradzania miejsca akcji. AMZ-Kutno zastosowała typowy w takich przypadkach podział wnętrza na przedziały: biurowy z dostępem przez boczne drzwi odsuwane i magazynowy, do którego sięga się przez tylne drzwi. Kabina kierowcy, zajmowana w czasie jazdy przez dwóch policjantów, jest częściowo oddzielona niską ścianką od przedziału biurowego, w którym ich kolega siedzi tyłem do kierunku jazdy na fotelu ze składanym siedziskiem. Ściany przedziału biurowego mają izolację cieplną i akustyczną pod łatwymi w czyszczeniu wykładzinami, jest tu też klimatyzacja automatyczna z parownikiem osobnym niż kabinowy oraz ogrzewanie niezależne od silnika.