20/11/2018

MAN TGE z lawetą Digicross

Równolegle z tegorocznymi targami TRANSEXPO już po raz drugi odbyły się HOLEXPO, specjalistyczna wystawa pojazdów i sprzętu pomocy drogowej. Jednym z uczestników była firma Digicross z Mińska Maz., która przywiozła do Kielc m.in. aluminiową autolawetę typu 5250 AL na podwoziu MAN TGE o rozstawie osi 4490 mm.

Platforma transportowa ma wymiary 5250 x 2100 mm i jest w całości wykonana z aluminium o podwyższonej wytrzymałości. Część jezdna to panele z otworami owalnymi Lohr. Trapy wjazdowe z przeciwpoślizgowym ryflowaniem mają długość 2200 mm i szerokość 390 mm, są zamontowane w szufladach z automatem zabezpieczenia nad lampami. Wyposażenie standardowe obejmuje mocowanie wciągarki elektrycznej (w opcji przesuwne i takie też było w tym pojeździe, z wciągarką elektryczną Superwinch TS 9500 4,3 t), przedni reling po obrysie kabiny z belką świetlną pomocy drogowej i światłami roboczymi H3 (w opcji ? LED-owe). Laweta ma hak holowniczy AL-KO, a ma platformie kulę do transportu przyczepy. Są dwie skrzynki narzędziowe 60x40x50 cm, może być więcej. W opcji są także miechy powietrzne wzmacniające przednie zawieszenie i sprężarka do ich napełniania.

Masa własna zabudowy bez wyposażenia to ok. 280 kg. Autolaweta na targach miała masę własną 2468 kg, czyli ładowność 1032 kg, nieprzesadnie dużą: coraz mniej samochodów mieści się w takiej masie własnej! Dlatego Digicross częściej wyposaża w platformy podwozia o DMC 5 t.