08/02/2017

MB Marco Polo HORIZON

Rodzina kompaktowych kamperów Mercedes-Benz Vans powiększa się: do Marco Polo i Polo ACTIVITY dołączył Marco Polo HORIZON. Jego premiera odbyła się podczas styczniowych targów "Caravan, Motor, Touristik" (CMT) w Stuttgarcie. Ceny w Polsce zaczynają się od 165,8 tys. zł netto, zamówienia już można składać.

Marco Polo HORIZON łączy funkcjonalność z designem Klasy V. Wnętrze o elastycznej konfiguracji foteli mieści do 7 siedzeń i zapewnia miejsce do spania dla nawet 5 osób. Nowy kamper Mercedesa jest adresowany do miłośników przygód, którzy poszukują wszechstronnego samochodu na wycieczki i aktywności na świeżym powietrzu, ale nie chcą rezygnować ze stylowego wyglądu. Kompaktowe wymiary zewnętrzne, w tym wysokość nadwozia poniżej 2 m, sprawiają, że Marco Polo HORIZON sprawdza się nie tylko w czasie wypoczynku, ale również jako codzienny towarzysz, np. bez trudu wjeżdża na parkingi wielopoziomowe.

Standardowy wariant Marco Polo bazuje na Klasie V i oferuje przestrzeń mieszkalną dla maks. 4 osób. Wyposażono go w kuchnię, garderobę, obrotowe przednie fotele, kanapę z rozkładanym łóżkiem i łóżko dachowe. To doskonały samochód dla indywidualistów lubiących wybierać się kamperem na dalsze wycieczki i cieszyć komfortem, zachowując jak największą niezależność. Równocześnie jego nabywcy doceniają codzienną funkcjonalność i przywiązują uwagę do stylu. Po raz 3. z rzędu czytelnicy niemieckiego magazynu Promobil uznali Marco Polo za najlepszy model w kategorii Kompaktowy kamper i ponownie uhonorowali tytułem ?Kompaktowego Kampera Roku 2017?. Marco Polo ACTIVITY to kompaktowy pojazd rekreacyjny bazujący na Vito Tourerze. Konfigurowalne wnętrze i komfortowe warunki do spania dla maks. 5 osób to propozycja dla młodych rodzin, entuzjastów uprawiania sportu oraz aktywnego wypoczynku.

Nowy Marco Polo HORIZON łączy zalety obu tych wariantów i jest kierowany do nowych grup klientów. Zależnie od potrzeb, we wnętrzu może być 5 standardowych miejsc (3-osobowa kanapa w 2. rzędzie i 2 obrotowe fotele z przodu), 4 komfortowe miejsca z tyłu lub nawet 7 miejsc (3-osobowa kanapa w 2. rzędzie plus 2 dodatkowe pojedyncze fotele w pierwszym). Jeśli użytkownik potrzebuje dodatkowej przestrzeni, siedzenia można wymontować. Komfortowe łóżko dachowe dla 2 osób ma wymiary 2,05x1,13 m, jego nośność zwiększono do 200 kg. Zależnie od konfiguracji foteli, miejsce do spania zapewnia też tylna kanapa, która po rozłożeniu mierzy 1,93x1,35 m i pomieści nawet 3 osoby. Pod kanapą znajdują się 2 szuflady do przechowywania np. pościeli. Wysoki komfortu snu dodatkowo zwiększają zoptymalizowane elementy sprężyste i nowe, oddychające pokrycie materaca z zimnej pianki. Zasłony w oknach pozwalają zaciemnić wnętrze.

Bazująca na Klasie V kabina Marco Polo HORIZON oferuje szerokie możliwości indywidualizacji wysokiej jakości materiałami: do wyboru są okładziny drewnopodobne, o wyglądzie lakieru fortepianowego lub metalu. Bogata lista opcji, jak skórzana tapicerka Lugano czy Linia AMG, pozwala dopasować kampera do upodobań. Dostępne będą także usługi Mercedes me connect. Klienci zyskają możliwość połączenia z ich pojazdem za pomocą smartfona, tabletu lub komputera. Standardowe, bezpłatne usługi Mercedes me connect obejmują pomoc w razie wypadku i awarii, zarządzanie czynnościami serwisowymi oraz telediagnostykę i diagnostykę zdalną. W ramach dodatkowych opcji są dostępne m.in. informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, a także usługi zdalne, np. sterowanie opcjonalnym ogrzewaniem postojowym. Dostępny na życzenie elektryczny dach przesuwno-uchylny sprawia, że kabina Marco Polo jest zawsze odpowiednio doświetlona. Przezroczyste szkło o powierzchni 60x33 cm odsuwane o maks. 25 cm zapewniają idealną wentylację i cyrkulację powietrza np. podczas snu lub gotowania. Sterowana ręcznie roleta w razie potrzeby pozwala zasłonić dach i zaciemnić wnętrze.

Marco Polo HORIZON jest oferowany ze znanymi z Klasy V silnikami diesla o mocy 136 KM, 163 KM i 190 KM. Alternatywą dla standardowego napędu na tylne koła jest napęd na obie osie 4MATIC, oba łączą się z 7-stopniową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. W teście zderzeniowym TÜV Rheinland Marco Polo jako pierwszy kamper udowodnił, jak skutecznie potrafi chronić podróżujących przed obrażeniami spowodowanymi przemieszczaniem ładunku i elementów wyposażenia. Konstrukcja pojazdu pochłonęła siły w czasie zderzenia przy prędkości 56 km/h, nie doszło do większych deformacji kabiny. Pokładowe wyposażenie pozostało nienaruszone, a drzwiczki mebli zamknięte. Nowe Marco Polo HORZION i Marco Polo ACTIVITY również otrzymały znak ?certyfikowanej ochrony pasażerów? od TÜV Rheinland.

Pod koniec roku Marco Polo z kierownicą po prawej stronie zadebiutuje w Wielkiej Brytanii, a Marco Polo ACTIVITY w wersji przystosowanej do ruchu lewostronnego pojawi się na rynku australijskim. To pierwszy przypadek, gdy model z tej rodziny będzie oferowany poza Europą.