24/02/2019

Nowy Opel Vivaro zamyka karetę asów

Jako nowy członek Grupy PSA, marka Opel będzie sprzedawała samochód, który wcześniej debiutował jako Citroen Jumpy i Peugeot Expert, a na mocy umów międzykoncernowych trafiał do sieci Toyoty jako ProAce. Czwarty do brydża?

Vivaro poprzednich generacji były oferowane od 2001 r., wyprodukowano ich około miliona, mają dobrą renomę wśród klientów, którzy znają drogi do swoich dealerów i sprzedawców. Nowy model jest dostępny jako furgon, z kabiną załogową dla 6 osób, osobowe kombi i platforma do zabudowy, po raz pierwszy w 3 długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Kompaktowa wersja o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi, a średnica zawracania tylko 11,3 m gwarantuje dużą zwrotność. Już w tej odmianie pojemność ładowni wynosi 4,6 m3, a dzięki klapie FlexCargo w przegrodzie za fotelem pasażera można ją zwiększyć do 5,1 m3 i przewozić przedmioty o długości 3,32 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m i 5,30 m wynosi odpowiednio 5,8 i 6,6m3. Do dłuższych Vivaro zmieszczą się drabiny czy deski o długości do 3,67 lub 4,02 m, a drobniejsze przedmioty można ułożyć w schowkach w kabinie.

Przy maksymalnej pojemności ładunkowej 6,6 m3 nowy Vivaro ma ładowność 1,4 t, o 200 kg więcej niż poprzednik. W większości wersji wysokość całkowita nie przekracza 1,90 m, można swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia przeładunek lub świadczenie usług. Wyższy prześwit i osłony podwozia są dostępne w dodatkowym pakiecie budowlanym. Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni zapewnia układ kontroli trakcji IntelliGrip. Klienci mogą również zamówić wersję z napędem na wszystkie koła.

W środku kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jak w samochodzie osobowym. Relaksowi za kierownicą sprzyjają takie rozwiązania, jak wyświetlacz projekcyjny, kamera cofania obejmująca kąt 180°, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego czy tempomat. Dzięki ergonomicznemu położeniu foteli wszystkie elementy sterowania są doskonale widoczne i w zasięgu ręki kierowcy. Użytkownik ma również do dyspozycji opcje łączności i najnowocześniejsze systemy multimedialne. W samochodach z FlexCargo oparcie środkowego fotela z przodu składa się, tworząc podręczny stolik na dokumenty, notebooka czy tablet.

W 2020 r. oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o wersję elektryczną. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mógł sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłych centrach, na końcowym odcinku procesu dystrybucyjnego, jaką towar pokonuje do odbiorcy.

Już można składać zamówienia, w lecie zaczną się dostawy nowego Opla Vivaro, którego już żeśmy gdzieś widzieli? Nowa Zafira także wykorzysta to nadwozie.