21/05/2019

Nowy Transporter 6.1 debiutuje na baumie

Po światowej premierze Multivana 6.1 w lutym, Volkswagen Samochody Użytkowe pokazał odświeżonego Transportera 6.1 na kwietniowych monachijskich targach techniki budowlanej bauma.

Jedną z ważniejszych zmian technicznych jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, które umożliwiło wprowadzenie nowych układów wspomagających kierowcę. Są to Lane Assist (aktywnie utrzymuje pojazd na pasie), Park Assist (wykonuje samoczynne parkowanie) i Trailer Assist (automatycznie steruje przy cofaniu z przyczepą). Doszły także Side Assist (zabezpieczenie boków przed uderzeniem o przeszkody) i Rear Traffic Alert (ochrona podczas cofania z miejsca parkingowego). W połączeniu z nawigacją jest dostępna funkcja wyświetlania znaków drogowych. Standardowym wyposażeniem furgonu i kombi jest Cross Wind Assist, który stabilizuje samochód w razie silnych podmuchów wiatru, a także hamulec postkolizyjny i układ wspomagania ruszania pod górę.

Transporter 6.1 ma przeprojektowaną kabinę i dodatkowe wyposażenie. Schowek pod podwójnym siedziskiem pasażerskim jest zamykany na klucz; siedzisko niestety nadal nie jest dzielone. Wśród opcji jest gniazdko 230 V przy fotelu kierowcy. Dzięki otworowi i klapie w przegrodzie długie ładunki można wsunąć pod podwójną kanapę, co zwiększa maksymalną długość ładowni z 2450 mm do 2800 mm, a przy wydłużonym rozstawie osi z 2900 mm do 3300 mm. Transporter 6.1 ma układ oddzielnego zdalnego zamykania drzwi ładowni i kabiny. Dodano zatem to, co rywale mają od lat i powinno pojawić się wraz z T6. Później dojdzie "Pakiet kurierski": wzmocniony alternator, akumulator i ośki napędowe.

Standardowa specyfikacja Transportera 6.1 została wzbogacona. We wszystkich wersjach są elektryczne szyby, centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, nowe reflektory H7, światła wewnętrzne LED i system radiowy Composition Audio z funkcją głośnomówiącą Bluetooth. Dostępna jako opcja jest 3. generacja układu informacyjno-rozrywkowego MIB3. Nowe systemy umożliwiają korzystanie z całkowicie nowych aplikacji i usług online. Najważniejszą cechą nowej architektury jest zintegrowana karta SIM (eSIM), otwierająca drogę do gamy funkcji i usług opartych na sieci.

Transportery 6.1 będą napędzane silnikami wysokoprężnymi 2,0 TDI o mocy 66 kW (90 KM), 81 kW (110 KM), 110 kW (150 KM) lub 146 kW (199 KM). Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6d temp. Wersje 110 kW i 146 kW będą opcjonalnie dostępne z napędem na wszystkie koła (4MOTION). Transporter 6.1 będzie również oferowany z silnikiem elektrycznym o mocy 82 kW (112 KM). Baterie o pojemności do 77,6 kWh umożliwią jazdę na dystansie ponad 400 km (NEDC). Ta wersja o ładowności prawie 1,2 t powstaje we współpracy z firmą ABT.