13/02/2019

Schmitz Cargobull zamyka produkcję nadwozi V.KO

Schmitz Cargobull AG zdecydowała się zakończyć produkcję paneli nadwoziowych i zabudów furgonowych V.KO. Zakład w Berlinie zostanie zamknięty, firma podejmie negocjacje w celu pogodzenia interesów pracowniczych.

Rozszerzając portfolio produktów na segment od 3 do 6 t DMC, Schmitz Cargobull opracowała i wprowadziła na rynek innowacyjną koncepcję nadwozi furgonowych na lekkie pojazdy użytkowe. Miały być one dostarczane w postaci łatwych i szybkich do montażu zestawów ścian, wykonanych jako lekkie panele przekładkowe z okładzinami tworzywowymi i rdzeniem z pianki PU, lub jako kompletne nadwozia instalowane na końcu linii produkcyjnej np. przez Mercedesa w Ludwigsburgu lub VW we Wrześni. W ten sposób chciano wykorzystać rozwój e-commerce, generujący popyt na lekkie pojazdy użytkowe obsługujące ?ostatnią milę? drogi przesyłki, z depotu do klienta. Jakość była przekonująca, ale Schmitz wkroczył w segment wysoce konkurencyjny przede wszystkim pod względem ceny, a przy tym niezbyt dobrze mu znany. Okazało się, że produkcja w obecnej organizacji nie jest ekonomicznie uzasadniona i nie rokuje perspektyw. Podjęto decyzję o zaprzestaniu produkcji V.KO i zamknięciu zakładu w Berlinie. Nie dotyczy to zabudów izolowanych V.KO COOL: pozytywne przyjęcie po prezentacji na IAA 2018 zachęca do dalszych analiz nad pozycjonowaniem w tym segmencie.

Do czasu zamknięcia zakładu zamówienia już otrzymane i potwierdzone zostaną zrealizowane, zestawy V.KO dotrą do klientów w ciągu najbliższych kilku tygodni. Jednak nowe zamówienia nie będą już przyjmowane. Schmitz Cargobull zapewni części zapasowe do napraw zabudów V.KO za pośrednictwem swojej sieci.