08/02/2017

Volkswagen California bije rekordy

W 2016 r. zakład VW Hanower-Limmer opuściło 12 887 egzemplarzy Californii, kampera marki VW Samochody Użytkowe. To o 3466 (37%) więcej niż rok wcześniej; w tym roku również jest spodziewany wzrost. Dla porównania, w 2004 r., gdy w Limmer rozpoczęto wytwarzanie własnego kampera, powstało ich 2100. Od tego czasu wyprodukowano w sumie 75 tys. Californii.

W Polsce w ub. roku zarejestrowano 62 szt. Californii. Kamper (w cenie od 125 850 zł netto) jest kompletowany zgodnie z indywidualnymi życzeniami klientów, z podziałem na wersje Beach, Coast i Ocean. Obecnie oferowane modele specjalne California Ocean ?Red?, ?Blue? i ?Grey? mają podnoszony dach w kolorze czerwonym, niebieskim lub szarym, opcjonalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, podłogę o wyglądzie ciemnego lub jasnego drewna i mogą być lakierowane w dwóch kolorach. Wszystkie modele specjalne z serii California Ocean mają standardowy elektrohydraulicznie podnoszony dach, przyciemniane szyby boczne i tylną, pakiet elementów chromowanych, diodowe reflektory, ciemne klosze tylnych lamp i fotele pokryte alcantarą. Poza tym wyposaża się je seryjnie w ogrzewanie postojowe, klimatyzację automatyczną Climatronic, czujnik deszczu i zmierzchu, podwójne, wytłumione szyby z izolacją, drzwi bagażnika z pojemnikiem na składane krzesełka turystyczne i drzwi boczne przesuwane, w których znajduje się miejsce na stolik kempingowy.

"California to ulubiony samochód rekreacyjny Europejczyków, bardzo się cieszymy, że popyt na niego ciągle rośnie. Jak żaden inny model tego rodzaju California pozwala bardzo wygodnie podróżować, dając wiele radości naszym klientom, którzy ogromnie cenią jego wszechstronność. Nie bez powodu model ten stał się swego rodzaju ikoną w grupie samochodów kempingowych i rekreacyjnych" - powiedział Volker Eissele, szef powołanego z początkiem tego roku działu BUS (Business Unit Spezialfahrzeuge). Zakład Limmer gra w nim czołową rolę ze względu na wysokie wymagania, jakie stawia zabudowa kempingowa. Do dyspozycji jest tam ok. 13 tys. m2 powierzchni, praca trwa przez 3 zmiany, a modyfikacji dokonuje 280 pracowników-rzemieślników różnych specjalności montażowych, spotykanych raczej w budownictwie mieszkaniowym, niż w motoryzacji! Pojazdy bazowe są dostarczane z głównego zakładu VW w Hanowerze-Stöcken. Zadaniem BUS jest także aktywizacja współpracy z zewnętrznymi zabudowcami.