Nowy Citroën Jumpy jako kempingowy Campster, którego produkcję uruchomi z początkiem przyszłego roku firma Possl. Mieszcząc się w sumie 40 tys. euro, będzie można kupić samochód nie tracący codziennej funkcjonalności, a w weekendy lub na urlopy służący 4 osobom. Dwie śpią na rozkładanej tylnej kanapie, dwie pod podnoszonym dachem, posiłki przyrządzają na kuchni, którą przez lewe drzwi można łatwo wynieść na zewnątrz.
Fuso Canter Hybrid jako śmieciarka do odpadów wrzucanych luzem przez luki w bocznych ścianach nadwozia, a rozładowywanych przez tylne drzwi po podniesieniu skrzyni. Kierownica po prawej stronie, bo to dzieło angielskiej firmy Chassis Development Services.
Hyundai H350, dostępny dotychczas jako furgon, podwozie i minibus, od tego roku będzie produkowany przez turecką fabrykę także w wersji 7-osobowego kombi i ze skrzynią samowyładowczą. Wraz z nim zaprezentowano 7-tonową ciężarówkę Mighty, ale jeszcze bez planów co do Europy.
Nissan e-NV200 z zabudową warsztatową ładuje się do pracy. Ten model został wyróżniony nagrodą Deutscher Nutzfahrzeugpreis w kategorii vanów ekologicznych.
MB Sprinter luksusowo wykończony, w stylu przypominającym samolot biznesowy i to nie jest przypadek. Angielska firma Senzati dba o to, by multimilioner, który wysiadł ze swojego jeta, nie doznał szoku w mikrobusie dla plebsu.
IVECO Daily może zmieścić na ramie furgon 40 m3 bez uciekania się do naczepy. To nadwozie typu Athlet, z plywoodu, wykonał Spier - zwracają uwagę opływowe profile narożne.
Lambox z Lamaru na podwoziu IVECO Daily jako pojazd kurierski. Lamar opracował własny system regałów na przesyłki, o dużej nośności, składanych i o łatwo regulowanym odstępie między półkami.
Food truck Lamaru na podwoziu Peugeot Boxer. Pojazd wypożyczył na wystawę stały klient, dla którego jest to 3. pojazd producenta z Oleśnicy, a wszystkie na bardzo wysokim poziomie wyposażenia i wydajności serwowania posiłków.
Inny polski akcent międzynarodówka Moto Wektor na stoisku Renault
GAZ też myśli o rynku niemieckim, ale nie ma silnika Euro 6 do Gazeli.
Opel Movano z mocnymi i lekkimi regałami kurierskimi Sommer. Wyposażenie dodatkowe to drzwi w specjalnej przegrodzie kabiny, umożliwiające przechodzenie wprost do ładowni.
Opel Movano wyposażony w napęd 4x4 firmy Oberaigner i przebudowany na samochód kempingowy przez Reisemobil Manufaktur.
Przejazdowy zestaw chłodniczy z zabudowami Kress na podwoziach MB Sprintera i przyczepowym od AL-KO. Oba nadwozia mają agregaty chłodnicze Carrier, przy czym na samochodzie zainstalowano Xariosa zasilanego ze sprężarki przy silniku, a w przyczepie Pulsora z napędem elektrycznym, zapewnianym przez niezależny generator z silnikiem diesla umieszczony pod podwoziem. Zestaw ma ładowność ok. 2,5 t, a mieści się poniżej stawek myta drogowego.
Wnętrze: Przejazdowy zestaw chłodniczy z zabudowami Kress
VW Amarok DC - ambulans terenowy firmy WAS. Wnętrza kabiny i laminatowego furgonu są połączone, tak że długość użyteczna z punktu widzenia pacjenta sięga 2,3 m. Szerokość wnętrza 1170 mm umożliwia zabudowanie fotela pielęgniarza u wezgłowia, wysokość wynosi 1450 mm. Wyposażenie jest mocowane w szynach airline, może być łatwo zmieniane. Połączenie pojazdu i zabudowy osłania owiewka pełniąca także rolę bagażnika.
Wnętrze: VW Amarok DC - ambulans terenowy firmy WAS
Kolejny gość z Anglii, Arctic firmy Somers (należącej do grupy Paneltex), pojazd do dystrybucji produktów spożywczych wymagających starannej kontroli temperatury. Dlatego w miejsce bocznych drzwi odsuwanych, dość kłopotliwych przy izolowaniu, stosuje się drzwi skrzydłowe.
Przegroda: Arctic firmy Somers
Wnętrze: Arctic firmy Somers. W otworze tylnych drzwi zwraca uwagę ukształtowanie izolacji zapobiegające wydmuchiwaniu zimnego powietrza z agregatu na uszczelki. Parownik jest umieszczony poprzecznie do kierunku jazdy.
Niemiecki Kiesling opracował nadwozie ułatwiające dostawy domowe produktów wymagających różnej temperatury w czasie transportu. Umieszczone w pojemnikach zgodnie z zamówieniami i kolejnością dostawy na wózkach-regałach, wjeżdżają do wnętrza jako całość, przedzielona ścianką izotermiczną, jeśli to konieczne. Dostęp do pojemników umożliwiają boczne drzwi.
Kiesling, dostęp do skrzynek z boku