12/01/2022

Innowacyjny food truck Whirlpool Experience Tour

Whirpool i Peugeot połączyły siły i, korzystając z doświadczenia studia projektowego Peugeot Design Lab, opracowały szkoleniowego foodtrucka na bazie modelu Expert. Zabudowę wykonała firma BCC.

Whirlpool Experience Tour stanowi część kampanii promującej urządzenia kuchenne do zabudowy prowadzonej na rynku francuskim od wiosny 2021 r. Program objął 20 miast, przeprowadzono 72 sesje szkoleniowe dla ponad 500 przedstawicieli handlowych. Ponowny start jest planowany w kwietniu br.

Tworząc Whirlpool Experience Tour projektanci Peugeot Design Lab i zespołu Whirpool zoptymalizowali skromną dostępną przestrzeń vana średniej klasy wykorzystując niekonwencjonalne rozkładane elementy. Bok pojazdu otwiera się całkowicie, unosząc do góry. Na zewnątrz ma dwa duże blaty, które tworzą ergonomiczną kuchnię. Kucharz ma do dyspozycji zlew i płytę grzewczą na wygodnej wysokości. Przestrzeń do przechowywania produktów i sprzętu oraz dwa piekarniki parowe znajdują się w zasięgu ręki. Zintegrowana osłona chroni pojazd podczas pokazów. Dzięki nowatorskiej koncepcji szef kuchni znajduje się na tej samej wysokości, co przedstawiciele handlowi. Wszyscy mogą śledzić przygotowania, nie tracąc szczegółów. Z tyłu pojazdu zamontowano system multimedialny z soundbarem i dużym ekranem, na którym są wyświetlane filmy instruktażowe i prezentacje piekarników.

Whirlpool Experience Tour spełnia wymagania szefów kuchni w procesie przygotowywania prostych, przystępnych potraw. Blat roboczy i fronty food trucka wykonano z białej włoskiej ceramiki o antybakteryjnej powierzchni, bezzapachowej i łatwej w czyszczeniu. mosiężne wstawki podkreślają kształt blatu. Nadwozie w kolorze tytanowej szarości z wzorami w zbliżonym odcieniu nawiązuje jednocześnie do dawnego świata maszyn parowych i estetyki najwyższej klasy piekarników Whirlpool.

Pojazd zaprojektowano na bazie Peugeota Expert Long, modyfikacje są dziełem firmy BCC. Kompaktowy (długość całkowita 5,3 m), zwrotny i niewysoki (1,9 m) Whirlpool Experience Tour może sprawnie wjechać na większość parkingów. Przyczepa w kolorze dopasowanym do koloru nadwozia food trucka mieści lodówkę i akcesoria. Panel fotowoltaiczny zasila lodówkę, a generator podtrzymuje działanie wszystkich urządzeń.

Whirlpool i Peugeot postawiły wzornictwo, emocje i technologię w procesie projektowania. Piekarniki Whirlpool z kolekcji "W" charakteryzują się nowoczesną, czystą, minimalistyczną estetyką i przemyślanymi, ergonomicznymi rozwiązaniami. Szczotkowaną stal nierdzewną połączono z ekranami i powierzchniami dotykowymi. Dzięki zastosowanej w piekarnikach konwekcyjno-parowych Whirlpool W6 i W7 technologii SteamSense wykorzystującej grzałki pulsacyjnego rozprowadzania ciepła i wtrysk pary potrawy są chrupiące, złocistobrązowe z zewnątrz, miękkie i soczyste w środku. Proces pieczenia jest błyskawiczny i równomierny. Praktyczna szuflada ułatwia napełnienie piekarnika wodą.

Współpraca marek wpisuje się również w najnowsze hasło Whirlpool The sense of what is really essential (Sens tego, co naprawdę ważne) stawiającej na komfort użytkowników i dobro planety. Długofalowe plany obejmują pokazy na terenie całej Francji organizowane dla przedstawicieli sklepów detalicznych, specjalistów z branży urządzeń kuchennych i przedstawicieli hurtowni, jak również udział w międzynarodowych imprezach targowych. Wysoko kwalifikowani kucharze będą demonstrować zalety nowych urządzeń. Whirlpool planuje zamówienie dodatkowych egzemplarzy szkoleniowych, które będą wykorzystywane do pokazów we Włoszech, Polsce i Wlk. Brytanii.