06/08/2020

VW Samochody Dostawcze zapowiada mini-kampera na bazie nowego Caddy

Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentowała z końcem lipca pierwsze rysunki i informacje na temat modelu będącego następcą Caddy Beach. Mini-kamper bazuje na nowym modelu Caddy 5. Znajdziemy w nim wiele nowych funkcji, np. nową koncepcję miejsca do spania o jeszcze większej wszechstronności.

Volkswagen Samochody Dostawcze ma w ofercie kompaktowego mini-kampera opartego na Caddy od 2005 r. Od początku głównym zadaniem konstruktorów było zachowanie jak największej użyteczności na co dzień, a jednocześnie takie zaprojektowanie wyposażenia (toreb do przechowywania wyposażenia i strefy sypialnej), by można je było łatwo zdemontować. Dotyczy to również najnowszej generacji. Mniejszy brat Californii jest wszechstronny, nadaje się dla młodej rodziny, sportowców, miłośników biwakowania lub grupy 50+, krótko mówiąc dla wszystkich, którzy oczekują maksymalnej elastyczności samochodu, by od czasu do czasu wyruszyć spontanicznie na mikrowyprawę. Jedną z atrakcji nowego modelu jest możliwość spojrzenia na gwiazdy przez szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2. Ci, którzy wolą spać w ciemności lub chcą uniknąć budzenia rano przez słońce, mogą  zaciemnić wszystkie okna, w tym także szklany dach.

Komfort snu na prawie 2-metrowym łóżku zapewniają sprężyny talerzowe, stosowane również w łóżkach Californii i Grand Californii. W tyle pojazdu sprytnie schowano lekkie krzesła kempingowe i stół, także znane z większych modeli. Dwie praktyczne torby można zabrać do domu, gdzie łatwo włożyć wszystkie potrzebne rzeczy. Po zamocowaniu na szybach w tylnej części pojazdu torby służą jako swoiste zasłony chroniące prywatność wewnątrz samochodu.

Nowy Caddy jest wyposażony w 19 systemów wsparcia kierowcy zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Wśród nich znajduje się system asystenta podróży Travel Assist, który po raz pierwszy w modelu Volkswagen Samochody Dostawcze umożliwia półautonomiczną jazdę w całym zakresie prędkości. Nowością w Caddy, znaną już z Craftera i Transporter, jest Trailer Assist, który znacznie ułatwia manewrowanie do tyłu z przyczepą, a także systemy Side-Assist i Rear Traffic Alert. Innowacyjne są również silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6 na 2021 r., wszystkie wyposażone w filtry cząstek stałych. Po raz pierwszy w jednostkach TDI o mocy od 55 kW (75 KM) do 90 kW (122 KM) zastosowano system podwójnego wtrysku. Dzięki 2 katalizatorom SCR, a tym samym podwójnemu wtryskowi AdBlue, poziom emisji NOx jest znacznie niższy w porównaniu z poprzednim modelem. Wydajny i zrównoważony jest również turbodoładowany silnik benzynowy TSI o mocy 84 kW (116 KM).